brand

Cele mai bune mașini electrice de cumpărat în 2024

Cele mai bune mașini electrice de cumpărat în 2024

Presiunea asupra șoferilor de a renunța la mașinile pe benzină sau motorină și de a trece la mașini electrice crește. De la cele mai ieftine automobile electrice de vânzare la SUV-urile familiale și modelele de marcă premium luxoase, vehiculele electrice devin tot mai atractive și accesibile pentru fiecare tip de șofer. Dar care sunt cele mai bune mașini electrice disponibile pentru achiziționare chiar acum?

Iată selecția noastră din actuala gamă de mașini electrice. Ca de obicei, experții noștri au analizat pachetul complet de la preț și costuri de exploatare la design, practicitate, tehnologie și experiența generală de conducere. Am inclus o varietate de tipuri de vehicule, astfel încât top 10 nostru să ofere ceva pentru fiecare.

Top 10 cele mai bune mașini electrice în 2024

  • Hyundai Kona Electric
  • Volvo EX30
  • MG4
  • Tesla Model 3
  • BMW i4
  • Volkswagen ID.7
  • Porsche Taycan
  • BYD Dolphin
  • Citroen e-C4 & e-C4 X
  • BMW i5

1. Hyundai Kona Electric

Noua generație Hyundai Kona este SUV-ul nostru preferat de dimensiuni mici de pe piață în acest moment, dar și Mașina Anului 2023. Cu toate acestea, este Kona Electric care este cea mai matură și echilibrată mașină din gamă, de la comportamentul rutier la interior.

Kona originală era deja un hit în rândul clienților, dar modelul era puțin restrictiv în ceea ce privește dimensiunea. Acum, însă, noua mașină se bazează pe aceeași platformă ca și Kia Niro, așa că există mai mult spațiu oferit, împreună cu o suită întreagă de îmbunătățiri, inclusiv un nou look mult mai îndrăzneț, tehnologie de bord îmbunătățită și materiale de calitate superioară.

În interior, bordul este acum dominat de două ecrane de 12,3 inchi care funcționează pe un nou software. Cu toate acestea, Hyundai nu a evitat complet butoanele fizice, existând în continuare butoane pentru sisteme precum controlul climei și radioul.

Pentru cei care doresc să parcurgă mai multi kilometri, modelul Long Range cu bateria mai mare de 65 kWh crește autonomia la 510 km. Capabilitățile de încărcare rapidă nu sunt la fel de revoluționare ca cele ale lui Hyundai Ioniq 5, dar o încărcare de la 10% la 80% durează mai puțin de 45 de minute. Fiecare Kona Electric vândută în Regatul Unit vine echipată standard cu o pompă de căldură pentru eficiență energetică.

2. Volvo EX30

Volvo EX30 este o mașină puțin ciudată, dar vă rugăm să ne ascultați. Poartă o emblemă premium, este un SUV electric, este bine construit, bine echipat, plăcut de condus și poate oferi până la 475 km pe o singură încărcare.

Da, există o serie de modele complet electrice care se situează sub acest preț, dar foarte puține dintre acestea se pot compara cu EX30 în ceea ce privește dimensiunea și practicitatea. Și mai puține se pot compara cu nivelul de calitate oferit. Volvo este o achiziție excelentă, doar că ne-ar fi plăcut să nu fie atât de dependent de ecranul tactil pentru a controla funcțiile de bază.

3. MG4

În doar câțiva ani, marca MG a fost revitalizată ca producător de mașini electrice accesibile care oferă un raport calitate-preț de neegalat. Această filozofie este perfect încorporată în MG4, câștigătorul premiului nostru Mașina Electrică Accesibilă a Anului pentru 2023.

Lista de echipamente standard este vastă, fiecare model având un ecran tactil de 10,25 inchi, conectivitate pentru smartphone, faruri LED și control al crucei adaptiv. Există, de asemenea, mult spațiu oferit pentru pasageri și bagaje. MG4 este o adevărată plăcere de condus pe un drum șerpuit, în timp ce direcția ușoară și buna vizibilitate frontală o fac ușor de manevrat în oraș.

Există trei opțiuni standard de motorizare, toate utilizând un singur motor electric pentru a alimenta roțile spate. Modelul de bază SE pretinde până la 350 km de autonomie, Long Range crește această cifră la 450 km, iar Extended range atinge 520 km.

În mod alternativ, cei care caută puțină putere suplimentară au, de asemenea, posibilitatea de a alege MG4 XPower, care oferă 429 CP și 600 Nm de cuplu. Autonomia generală este ușor mai mică decât la mașina standard, MG susținând că XPower va oferi 385 km de autonomie, dar acest lucru este totuși destul de impresionant pentru o mașină atât de rapidă.

4. Tesla Model 3

Cu autonomia sa lungă, performanțele uluitoare și interiorul minimalist și high-tech, nu este greu de înțeles de ce Tesla Model 3 a fost un asemenea succes de la lansarea sa în 2019. De fapt, vei întâlni cu siguranță duzini de Model 3 oriunde mergi în Marea Britanie în aceste zile.

Facelift-ul Model 3 la jumătatea ciclului de viață nu a făcut decât să adauge la atractivitatea sa, crescând autonomia oficială - până la 510 km pentru modelul de bază cu tracțiune spate - în timp ce noile geamuri acustice, anvelope mai silențioase și materialele fonoabsorbante au îmbunătățit nivelul de rafinament.

Ecranul tactil de 15,4 inchi a primit, de asemenea, o zonă de afișare mai ușor de utilizat, în timp ce interiorul și calitatea construcției au fost îmbunătățite. Un element controversat este lipsa manetelor de semnalizare, care au fost înlocuite cu butoane pe volan pe care le-am găsit incomode de utilizat.

5. BMW i4

BMW i4 este un exemplu excelent de ce șoferii pasionați nu trebuie să fie îngrijorați de un viitor complet electric. În ciuda greutății de peste două tone, i4 este superb în viraje, cu multă aderență, o senzație precisă a direcției și fără subvirare.

Modelele cu tracțiune pe puntea spate produc între 282 și 335 CP și oferă până la 585 km de autonomie, în timp ce i4 M50 primește o configurație cu două motoare pentru tracțiune integrală, plus o putere maximă extrem de puternică de 536 CP și 795 Nm de cuplu. I4 impresionează nu numai în viraje; interiorul emană calitate și este încărcat cu cele mai recente tehnologii de bord. Confortul la rulare și rafinamentul sunt, de asemenea, excelente, adăugând la atractivitatea lui i4 ca un superb tot-teren.

6. Volkswagen ID.7

Gama electrică Volkswagen este deja destul de substanțială, dar ID.7 este cea mai bună ofertă zero emisii a mărcii germane până acum. Această mașină executivă oferă multă autonomie a bateriei, practicitate și calitate, permițându-i să rivalizeze cu adversari înverșunați precum Tesla Model 3. Dacă căutați o nouă mașină de familie, puteți chiar să o aveți în formă de break (cunoscut sub numele de ID.7 Tourer).

Indiferent de versiunea aleasă, Volkswagen ID.7 este o mașină mare. Este mai lungă decât ID. Buzz MPV, ceea ce înseamnă că există mult spațiu pentru pasageri și bagaje în interior. Bateria de 77 kWh este destul de mare, iar mașina pretinde până la 615 km de autonomie per încărcare, în funcție de specificații. Una dintre cele mai frecvente critici aduse celor mai noi modele VW este sistemul de infotainment și lipsa butoanelor fizice, și deși configurația ID.7 nu este încă perfectă, este o îmbunătățire semnificativă, ușor de utilizat și iluminată pentru a fi vizibilă noaptea.

7. Porsche Taycan

Pur și simplu, Porsche Taycan este o mașină electrică extrem de capabilă și de dorit care conduce și se simte exact ca un Porsche. Deși Taycan vine la un preț premium, inginerii Porsche au reușit să ofere o experiență de conducere pe care puține alte mașini electrice, la orice preț, o pot egala.

În ciuda greutății inevitabil mai mari în comparație cu mașinile sport Porsche pe benzină, berlina Taycan păstrează agilitatea și performanța caracteristice mărcii. Cu până la 1.020 CP în varianta Turbo GT și o autonomie de până la 675 km dacă optați pentru unitatea Performance Battery Plus de 97 kWh, este o mașină extrem de impresionantă.

8. BYD Dolphin

BYD este un gigant al mașinilor electrice acasă în China, dar aici în Europa este încă un nume emergent pe piața automobilelor noi. După un start puternic cu SUV-ul Atto 3, a doua mașină a brandului, Dolphin, este un alt vehicul electric impresionant cu un preț tentant.

Deși este destul de ieftin pentru un vehicul electric, calitatea construcției BYD pare solidă. Mai mult, chiar și modelul de bază poate oferi peste 320 km de autonomie din bateria de 45 kWh. Există, de asemenea, multe tehnologii oferite, centrul de atracție fiind un ecran tactil rotativ de 12,3 inci. Considerăm că rotația este puțin o ciudățenie, dar sistemul de infotainment în sine este foarte receptiv la utilizare. Pe lângă acestea, Dolphin este ușor de condus și oferă mult spațiu pentru dimensiunile sale.

9. Citroen e-C4 & e-C4 X

Citroen a fost cunoscut întotdeauna pentru nivelurile ridicate de confort și ciudățenii, iar acest lucru se aplică și mașinii sale electrice pentru familie - indiferент dacă alegeți hatchback-ul e-C4 sau berlina e-C4 X. Ambele variante pretind o autonomie de peste 320 km, ceea ce ar trebui să fie mai mult decât suficient pentru majoritatea nevoilor zilnice.

10. BMW i5

Prima intrare de la BMW din această listă este i5 complet electric. Nu numai că i5 oferă un confort de croazieră remarcabil, dar se apropie și de sora sa i7 în ceea ce privește tehnologia și rafinamentul. Indiferent de modul în care privești i5, nu poți nega că are toate calitățile unei mașini executive fantastice, de la materialele utilizate la dinamica de conducere.

Sunt disponibile doar două variante i5, modelul eDrive40 cel mai comun are o baterie de 81,2 kWh și un singur motor producând 335 CP și 400 Nm de cuplu, fiind capabil să realizeze sprintul 0-100 km/h în șase secunde. Autonomia este destul de bună, deși nu este lider de clasă. Ar trebui să obțineți peste 480 km în condiții mixte de conducere. Când drumul devine sinuos, i5 se simte ancorat și oferă multă aderență, dar excelează în special în confortul general al suspensiei și rafinament.

Mai multe mașini electrice excelente

BMW iX

Lăsați deoparte gândurile despre stilul controversat al lui BMW iX, pentru că este una dintre cele mai capabile și impres ionante mașini electrice pe care banii le pot cumpăra. Acest SUV de lux de 2,4 tone este superb de condus. Este surprinzător de agil și oferă o senzație decentă a direcției, în timp ce în același timp absoarbe aproape orice denivelări ale șoselei.

Fiecare iX are o configurație cu două motoare pentru tracțiune integrală, chiar și modelele de bază xDrive40 producând 322 CP și 630 Nm de cuplu, ceea ce înseamnă că accelerația 0-100 km/h durează doar 6,1 secunde. Calitatea interiorului este ridicată, iar cele două ecrane curbate de 14,5 inchi au cel mai recent sistem de infotainment iDrive al BMW.

Cupra Born

Born provine de la submarca sport Cupra a companiei SEAT și acest hot hatch electric se bazează pe o tehnologie similară cu Volkswagen ID.3. Are un aspect și un sentiment ascuțit și stilat, cu opțiuni de motorizare de 201 CP sau 227 CP și, poate cel mai important, acel factor de divertisment atât de important. Totuși, suspensiile sunt puțin mai ferme.

Fiat 500

Fiat 500 îndeplinește perfect cerințele unei mașini de oraș; este la un preț competitiv și oferă costuri de exploatare reduse, împreună cu multă strălucire italiană. Deși mașina din a treia generație este puțin mai mare decât predecesorul său cu motor cu ardere internă, Fiat 500 este în continuare la îndemână în traficul urban. Nu ar trebui să aveți probleme nici cu parcarea, deoarece chiar și modelele de bază vin standard cu senzori de parcare spate.

Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E nu seamănă deloc cu legenda sportivă care i-a dat numele, dar este un SUV electric bine construit care oferă totuși o gamă largă de abilități. Și, dacă doriți mai multă viteză, modelul de performanță Mach-E GT cu 480 CP beneficiază chiar de suspensie adaptivă "MagneRide". La interior, există o porție generoasă de echipamente standard, împreună cu o practicitate decentă.

Hyundai Ioniq 5

Ambițiile premium ale Hyundai au fost realizate pe deplin de sosirea lui Ioniq 5, iar modelul continuă să deranjeze rivalii premium precum Audi Q4 e-tron și Tesla Model Y. Nu este îndoială că Ioniq 5 este o mașină impresionantă și capabilă în toate privințele, combinând tehnologia auto electrică de ultimă generație cu cele mai bune performanțe ale bateriei și capacități de încărcare disponibile pe piață.

Sunt disponibile două opțiuni de baterie și trei ieșiri de putere. Bateria de bază de 58 kWh este împerecheată cu un singur motor de 168 CP acționând roțile spate, oferind un timp de 0-100 km/h de 8,5 secunde și o autonomie de 380 km. Versiunea de mijloc de 225 CP oferă cea mai bună autonomie, bateria de 77,4 kWh crescând distanța totală ce poate fi parcursă pe o singură încărcare la 505 km. Varianta de top folosește aceeași baterie, dar adaugă un al doilea motor în față, oferind o putere combinată totală de 321 CP. Autonomia generală scade ușor la 480 km, deși performanțele sunt mult îmbunătățite, accelerația 0-100 km/h realizându-se în 5,1 secunde.

Având un sistem de infotainment superb și dotări generoase standard, Ioniq 5 are, de asemenea, spațiul disponibil, practicitatea și confortul, astfel încât vei savura ocazia de a parcurge multi kilometri.

Hyundai Ioniq 6

Continuând de la mult-lăudatul Ioniq 5 cu siguranță nu a fost o sarcină ușoară, dar Hyundai a reușit să facă progrese suplimentare cu Ioniq 6. În timp ce cele două mașini împart o serie de caracteristici sub capotă, această berlină curbată a fost proiectată pentru a fi cât mai aerodinamică posibil pentru a maximiza eficiența.

Rezultatul este o autonomie revendicată a bateriei de 540 km - scăzând ușor la 515 km dacă optați pentru versiunea cu tracțiune integrală. Când va trebui să realimentați, electronicele platformei E-GMP vă vor permite să încărcați de la 10% la 80% în doar 18 minute atunci când utilizați un încărcător rapid de 220 kW.

Kia EV6

Kia EV6 este vehiculul frate al lui Hyundai Ioniq 5, deci este o alegere excelentă dacă vă place tehnologia modelului respectiv, dar nu sunteți la fel de convins de aspectul său retro-futurist. EV6 este, poate, cel mai convențional dintre cele două și este puțin mai jos și mai sportiv. Acest lucru se reflectă în manevrabilitatea sa, cu o suspensie ușor mai fermă oferind răspunsuri mai rapide.

Este oferit fie cu tracțiune spate, fie cu tracțiune integrală, împreună cu o versiune de înaltă performanță GT, modelul de bază fiind în prezent preferatul nostru. Nu numai că oferă o autonomie revendicată de până la 525 km din bateria de 77,4 kWh, dar am constatat, de asemenea, că timpul său de 7,3 secunde pentru accelerația 0-100 km/h este suficient de rapid.